Dokumenty i Wzory Wniosków

Z myślą o Państwa wygodzie i łatwości dostępu do potrzebnych informacji, udostępniam na mojej stronie internetowej zbiór przydatnych wzorów dokumentów do pobrania.
Norbert Snoch - notariusz

Pliki do pobrania

Poniżej znajdą Państwo wzory wniosków.

Do absolutnego kanonu dokumentów koniecznych do sporządzenia aktu notarialnego należą:

  1. podstawa nabycia (np. akt notarialny, postanowienie sądu, akt poświadczenia dziedziczenia, decyzja administracyjna) nieruchomości bądź prawa, będącego przedmiotem umowy,
  2. zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o uregulowaniu podatku od spadków i darowizn (dotyczy spadków nabytych po 11 VIII 1983 r. i darowizn od 01.01.2007 r.), o niewystąpieniu podatku lub przedawnieniu zobowiązania podatkowego, które wystąpiło w związku z czynnością prawną, na mocy której nastąpiło przeniesienie własności nieruchomości lub prawa,
  3. wypis z rejestru gruntów, lub też wypis z rejestru gruntów wraz z wyrysem z mapy ewidencyjnej,
  4. wypis z Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego lub zaświadczenie o braku takiego planu, bądź też zaświadczenie stwierdzające, że na przedmiotową działkę wydano decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, oraz że jest lub nie jest objęta decyzją o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
  5. zaświadczenie wydane przez organ uprawniony, że działka nie jest objęta uproszczonym planem urządzenia lasu ani decyzją wydana w trybie art. 19 ust. 3 ustawy o lasach,
  6. świadectwo charakterystyki energetycznej budynku względnie części budynku,

Nota bene – wskazane powyżej rodzaje dokumentów choć są jedynie przykładowe, stanowią podstawę do ustalenia stanu prawnego i mającego być dokumentowanego rozporządzenia nieruchomością lub prawem. Należy pamiętać, że nie ma dwóch takich samych umów, bowiem wola i zamiar kontraktowania zmieniają Strony, zgodnie ze swoimi potrzebami i oczekiwaniami, a każdy stan prawny wymaga indywidualnego przeanalizowania i precyzyjnego wskazania niezbędnych do czynności dokumentów jak np.:

  1. zaświadczenie „Wierzyciela” tj. Banku o wysokości zadłużenia z tytułu udzielnego kredytu hipotecznego,
  2. zaświadczenie wydane przez Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej o przysługującym prawie do lokalu,
  3. w przypadku nieruchomości mieszkaniowych – zaświadczenie, że nikt nie jest zameldowany na pobyt stały ani czasowy,
  4. odpis skrócony aktu małżeństwa, odpis wyroku rozwodowego lub wypis umowy majątkowej małżeńskiej ustanawiającej rozdzielność majątkową względnie orzeczenie sądu ustanawiające rozdzielność majątkową,
  5. odpis aktu zgonu spadkodawcy,
  6. ostateczna decyzja zatwierdzająca podział/scalenie nieruchomości, wraz z wykazem zmian danych ewidencyjnych, w przypadku gdy przedmiotem umowy jest część nieruchomości, utworzona w wyniku podziału/scalenia, a podział ten nie został ujawniony w księdze wieczystej,
  7. postanowienie Komornika Sądowego, w którym stwierdzono, że postępowanie egzekucyjne prowadzone przeciwko dłużnikowi z udziału w lokalu mieszkalnym, na podstawie nakazu zapłaty w postępowaniu nakazowym Sądu Rejonowego np. uległo umorzeniu z mocy prawa,

Dlatego też przed gromadzeniem dokumentów, zapraszam na rozmowę do mojej kancelarii notarialnej w Ełku przy ulicy Armii Krajowej nr 7B lok 2, by ustalić jakie dokumenty będą konieczne przy danej czynności notarialnej, jednocześnie proszę pamiętać, że wszystkie dokumenty winny być dostarczone w oryginałach.

Aby móc udokumentować Państwa oświadczenia woli i wiedzy, zawarte w akcie notarialnym, wymagane będą dokumenty, które potwierdzać będą stan prawny i faktyczny. Dlatego poniżej zamieszczone zostały – wzory wniosków o wydanie konkretnych dokumentów, które są najczęściej przedkładane do aktów notarialnych w mojej kancelarii notarialnej.

nota bene – zgromadzenie dokumentów z listy powyższych wniosków, może nie być wystarczające, ponieważ każda czynność dotycząca nieruchomości lub prawa jest inna, tak jak inne są ustalenia Stron takich kontraktów, oraz wpisy w księgach wieczystych czy rejestrach gospodarczych.

Zachęcam do rozmowy przed rozpoczęciem procedury gromadzenia dokumentów, w siedzibie mojej kancelarii notarialnej w Ełku przy ulicy Armii Krajowej 7B lok U2

mapa